یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ |۲۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 29, 2024
اجتماع بزرگ و خروش حوزویان و مردم داغدار و خشمگین قم در مدرسه علمیه فیضیه

آیت الله خاتمی خطاب به حامیان باند جنایتکار صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم جلاد از بُن نامشرع است و سرنوشتی جز نابودی و بین رفتن ندارد و حوزه علمیه و علما تا آخرین نفر و قطره خون پای مقاومت در جهان اسلام ایستاده اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سید احمد خاتمی دقایقی قبل در اجتماع بزرگ و خروش حوزویان و مردم داغدار و خشمگین قم در مدرسه علمیه فیضیه با تسلیت و تبریک شهادت مجاهد کبیر سید حسن نصرالله، گفت: با این شهادت ها نه تنها ذره ای از شور و نشاط مجاهدان نمی کاهد بلکه به فضل خدا بر نشاطشان خواهد افزود و تا نابودی رژیم صهیونیستی این مسیر را ادامه خواهند داد و به کوری چشم دشمنان مسیر سید حسن نصرالله پر رهرو خواهد بود.

توصیف ولی امر از مجاهد کبیر

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: مقام معظم رهبری سید حسن نصرالله را مجاهد کبیر، شخصیتی باعظمت، یک مکتب، پرچمدار مقاومت در منطقه، عالم بافضیلت دینی و رهبر مدبر سیاسی خواندند. پرچمدار جبهه مقاومت یعنی سوریه، لبنان، یمن، فلسطین و عراق.

شهید نصرالله محو در ولایت بود. وقتی به میدان پاستور که نزدیک محل اقامت حضرت آقا است، می رسید کفش هایش را در می آورد و به دیدار ولی امر مسلمین می رفت.

مکتب سید حسن نصرالله مکتب "ما می توانیم" بود

وی با تاکید بر این که سید حسن نصرالله قهرمان مقاومت بود و قهرمانانه در برابر آمریکا ایستاد و تربیت شدگانش هم استوار و مقاوم می ایستند، اظهار کرد: مکتب سید حسن نصرالله مکتب "ما می توانیم" بود. براساس آیه ۱۴۶ آل عمران ما نمی توانیم و تسلیم در برابر دشمن هرگز «وَکَأَیِّنْ مِنْ نَبِیٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّیُّونَ کَثِیرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَکَانُوا ۗ وَاللَّهُ یُحِبُّ الصَّابِرِینَ / چه بسیار پیامبرانی که مردان الهی فراوانی به همراه آنان جنگ کردند! آنها هیچ‌گاه در برابر آنچه در راه خدا به آنان می‌رسید، سست و ناتوان نشدند (و تن به تسلیم ندادند)؛ و خداوند استقامت‌کنندگان را دوست دارد.»

خون شهید سید حسن بر زمین نخواهد ماند

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بخشی از پیام رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: حضرت آقا در پیامشان فرمودند «سیّد مقاومت، یک شخص نبود، یک راه و یک مکتب بود، و این راه همچنان ادامه خواهد یافت. خون شهید سید عباس موسوی بر زمین نماند، خون شهید سید حسن هم بر زمین نخواهد ماند.»، براین اساس حزب الله لبنان توانایی دفاع از خود و مردم مظلوم فلسطین و لبنان را دارد و سرنوشت منطقه با نیروی مقاومت و در راس آن حزب الله رقم خواهد خورد.

راه سید حسن نصرالله یعنی جهاد و مقاومت بی امان در راه خدا تا شهادت

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه راه سید حسن نصرالله یعنی جهاد و مقاومت بی امان در راه خدا تا شهادت براساس آیه ۱۱ سوره صف «تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَتُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِکُمْ وَأَنْفُسِکُمْ ۚ ذَٰلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ / به خدا و رسولش ایمان بیاورید و با اموال و جانهایتان در راه خدا جهاد کنید؛ این برای شما (از هر چیز) بهتر است اگر بدانید!»

به گفته آیت الله خاتمی سید حسن نصرالله هیچ گاه از قطار انقلاب پیاده نشد. او مقاومت کرد و ایستاد و به کوری چشم دشمنان ما هم مقاوم و استوار در این صحنه ایستاده ایم، چرا که این راه صراط مستقیم است و تنها راه نجات.

روایتی متفاوت از عشق سید به ولی امر

عضو مجلس خبرگان رهبری بر این نکته هم تاکید کرد که شهید نصرالله محو در ولایت بود. وقتی به میدان پاستور که نزدیک محل اقامت حضرت آقا است، می رسید کفش هایش را در می آورد و به دیدار ولی امر مسلمین می رفت.

حوزه علمیه و علما تا آخرین نفر و قطره خون پای مقاومت در جهان اسلام و مظلومان لبنان و فلسطین ایستاده‌اند

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: اولین وظیفه ما اطاعت از ولایت است آنچنان که سید حسن نصرالله عمل می کرد. در این شرایط باید خط ما خط ولایت باشد.

بمب های چند تنی هدیه آمریکاه به رژیم کودک کش

وی در ادامه با اشاره به سخنان بایدن رئیس جمهور آمریکا که جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی را دفاع از خود و مشروع خوانده است، گفت: کشتن کودکان شیرخوار و بیش از ۴۰ هزار نفر و هزاران مجروح در پیش چشم جهانیان حق مشروع است؟!!!. رژیم صهیونیستی دست پرورده آمریکاست و این بمب های چند تنی را آمریکا در اختیارش قرار داده تا زنان و کودکان و مردم بی دفاع را به خاک و خون بکشد.

امام جمعه وقت تهران خطاب به حامیان باند جنایتکار صهیونیستی اعلام کرد که رژیم جلاد صهیونیستی از بُن نامشرع است و سرنوشتی جز نابودی و بین رفتن ندارد.

حوزه علمیه تا آخرین نفر و قطره خون پای مقاومت ایستاده است

آیت الله خاتمی در ادامه با تاکید بر این که حوزه علمیه و علما تا آخرین نفر و قطره خون پای مقاومت در جهان اسلام ایستاده اند، اظهار کرد: حوزه علمیه کهن نجف به پاس احترام سیدمقاومت ۳ روز درس ها را تعطیل کرد و حوزه علمیه قم و حوزه های علمیه سراسر کشور هم ۳ روز تعطیل کردند.

تاکید بر زیست انقلابی

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که دشمن می خواهد ملت ایران را خسته نشان دهد در حالی که مردم عزیز ایران خستگی را خسته کرده اند، تصریح کرد: زیست انقلابی که اسلام را حفظ کرده است و اسلام را مثل خار در چشم و استخوان در گلوی دشمنان اسلام قرار داده است.

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha